Financial controller 32-40 uur Utrecht

Ben jij goed met cijfers? En zoek je een plek waar je kunt meedenken, verbeteren én waar de sfeer gewoon goed is? Dan is dit misschien wel jouw nieuwe baan.

Als Financial Controller ben jij onmisbaar voor het financiële reilen en zeilen bij onze klant. Je zorgt voor overzicht en inzicht, denkt mee met collega’s, en helpt hen om processen steeds slimmer en soepeler te maken. Je krijgt de ruimte om echt verschil te maken, want ze zijn volop in ontwikkeling. De basis staat – en aan jou om daar structuur en nieuwe ideeën aan toe te voegen!

Wat ga je doen?

In deze rol ben jij degene die zorgt dat de financiële zaken op orde zijn én blijven. Je beheert de administratie, denkt mee over hoe het beter kan en bent aanspreekpunt voor alles wat met cijfers te maken heeft. Je neemt het voortouw in planning & control en werkt nauw samen met collega’s binnen en buiten het team.

Concreet houd je je bezig met:

  • De uren- en projectadministratie: jij bewaakt de juistheid en actualiteit;
  • Het opstellen van duidelijke rapportages en het delen van inzichten die aanzetten tot actie;
  • Het signaleren en analyseren van afwijkingen, die je bespreekt met teamleiders waarbij je ook alternatieven en oplossingen aandraagt;
  • De coördinatie en uitvoering van de maand- en jaarafsluiting;
  • Het verbeteren van processen en systemen, waaronder AFAS – jij denkt mee én daagt uit;
  • De verzorging van de btw-aangiften en de debiteuren- en crediteurenadministratie;
  • Nauw samenwerken met projectleiders en collega’s om financiële grip en transparantie te waarborgen.

Je werkt in een team van vijf collega’s, waarvan twee direct met jou samenwerken aan de financiële en projectadministratie.

Wie ben jij?

Je bent analytisch sterk, werkt gestructureerd en houdt van samenwerken. Je denkt vooruit, neemt initiatief en durft kritische vragen te stellen als iets beter kan. Je weet hoe je cijfers vertaalt naar heldere inzichten en voelt je verantwoordelijk voor je werk.

Daarnaast:

  • Heb je een hbo-diploma in bedrijfseconomie, accountancy of een vergelijkbare richting;
  • Breng je 3–5 jaar ervaring mee in een soortgelijke functie;
  • Werk je zelfstandig, maar weet je ook goed je weg te vinden in een team;
  • Kun je helder communiceren met collega’s binnen én buiten de financiële afdeling;
  • Heb je ervaring met AFAS (of leer je het snel), en bij voorkeur ook met Power BI;
  • Woon je in de regio Utrecht of ben je bereid daar regelmatig naartoe te reizen.

Waarom deze baan?

Omdat het écht heel leuk is bij deze opdrachtgever. Geen kille kantoortuin of eindeloze vergaderingen, maar een bevlogen team met hart voor Utrecht. Zij zijn de organisatie achter initiatieven zoals de Culturele Zondagen, de Domtoren, de Winkel van Utrecht en Ontdek Utrecht. Alles wat ze doen draait om het zichtbaar, aantrekkelijk en levendig houden van de stad Utrecht– voor bewoners, bezoekers én bedrijven.

Het kantoor zit midden in het centrum. De sfeer is informeel, open en enthousiast. Ze werken hard, maar lachen ook veel. Bij hun kun je jezelf zijn en jezelf blijven ontwikkelen.

Wat krijg je daar voor terug?

  • Een jaarcontract met uitzicht op vast;
  • Salaris tussen € 3.315,00 en € 4.735,00 (op basis van 40 uur);
  • Flexibele werktijden en deels thuiswerken mogelijk;
  • 38 vrije dagen (fulltime);
  • Een goed pensioen;
  • Persoonlijk opleidingsbudget;
  • 25% korting in de Winkel van Utrecht;
  • Een fijne werkplek midden in de stad.

Solliciteren?

Leuk! Mail je cv en motivatie t.a.v. Shanice Gönülal naar:
📧 shanice@happycapitalhrm.nl

Eerst even bellen of appen?
Dat kan natuurlijk. Neem contact op met Shanice via:
📱 06-38535314

Interesse? Laat
Shanice Gönülal je terugbellen!

Bel mij terug

Laat je telefoonnummer achter, dan neemt Shanice Gönülal vandaag nog contact met je op!

Shanice

Of maak direct een afspraak

  • Meer dan 30 jaar ervaring
  • Lange termijn en kwalitatieve oplossingen
  • Deskundig team in voorbereiding en uitvoering
  • Persoonlijk contact
  • Van medewerkers, ambassadeurs maken!