Specialist functiewaardering/organisatieadviseur

Jij bent een analytische organisatieadviseur met ervaring in of passie voor functiewaardering. Stakeholdermanagement zit in je bloed en de cultuur van de procesindustrie (chemie en techniek) in het Botlekgebied ken je. Jij kijkt graag onder de motorkap van een werkgever en adviseert hen met enthousiasme als het gaat om functiewaardering en niveauverhoudingen zodat de (her)structurering van een organisatie soepel verloopt. Word jij nu enthousiast? Sluit je dan aan bij de AWVN, de grootste werkgeversorganisatie van Nederland! Voor ons organisatieadvies team zijn we op zoek naar een:

Specialist Functiewaardering/ Organisatieadviseur in het Botlekgebied
32-40 uur

Over AWVN
Met meer dan 750 individuele ondernemingen en bedrijfstakken is AWVN de grootste werkgeversvereniging van Nederland. Samen streven we naar het meest productieve, veerkrachtige en inclusieve land van Europa. Bij AWVN geloven we in vooruitgang door innovatief werkgeverschap. We adviseren werkgevers over de ontwikkeling van hun organisatie, medewerkers en arbeidsvoorwaarden, en bereiken daarmee meer dan vijf miljoen medewerkers. Constructieve arbeidsverhoudingen vormen de kern van onze filosofie.

Wat houdt de functie in?
Als adviseur functiewaardering en organisatie in de Botlek ben je actief in met name de chemie- en procesindustrie. Je bent nieuwsgierig naar het reilen en zeilen in deze fabrieken en gaat op zoek naar verbeterprocessen. Je adviseert bedrijven variërend van chemische plants tot scheepsbouwbedrijven over functiewaardering, organisatie-inrichting en loopbaanontwikkeling. In deze dynamische en veranderende omgeving, gekenmerkt door een no-nonsense mentaliteit, is het essentieel om stevig in je schoenen te staan.
Je bent analytisch en met jouw achtergrond in HR of (technische) bedrijfskunde maak je graag functie- en salarishuizen inzichtelijk en weet dit ook duidelijk schriftelijk en tijdens presentaties over te brengen. Je ondersteunt met plezier klanten bij het structureren en het financieel waarderen van werk en andere ontwikkelingsmogelijkheden voor medewerkers. Je onderhoudt nauwe relaties met je klanten en bent dan ook regelmatig bij hen te vinden. Jouw portfolio beslaat 10 tot 15 klanten, maar je hebt nog 3 collega’s die ook in dit gebied werken.

Je staat voor de uitdaging om binnen deze context klanten te helpen met het opzetten en onderhouden van functie- en salarishuizen op basis van ORBA, het ontwikkelen van nieuwe manieren om werk te organiseren en de implementatie hiervan te ondersteunen. Dit gebeurt in samenwerking met je 21 directe collega organisatieadviseurs, maar ook met andere experts, zoals belonings- en arbeidsvoorwaardenadviseurs. Concrete werkzaamheden zijn:

Verkennen van vraagstukken samen met de klant, komen tot een passende oplossing;

  • Adviseren over inrichtings- en structureringsvraagstukken;
  • Onderzoeken van functies en concretiseren van werk in functieprofielen;
  • Toepassen van onze functiewaarderingsmethodiek ORBA en performancemanagement- en competentiesystematiek;
  • Adviseren over functieniveaus en niveauverhoudingen;
  • Voorbereiden en uitvoeren van projecten;
  • Verzorgen van trainingen;
  • Helpen van klanten bij implementatie.

Daarnaast draag je bij aan projecten van collega's en werk je aan acquisitie en dienst- en productontwikkeling binnen het organisatieadviesteam. Het organisatieadviesteam zorgt voor zijn eigen acquisitie en (digitale/data gedreven) dienst- en productontwikkeling.

Wat vragen we van jou?

Jij bent een HR-consultant of businesspartner met een achtergrond in techniek of bedrijfskunde. Je legt makkelijk contact met diverse en verschillende mensen. Je bent geïnteresseerd in organisaties en hun context. Je bent overtuigend en weet werkgevers mee te nemen in jouw bevindingen.
Jouw analytisch en conceptueel denkvermogen zijn goed ontwikkeld.

  • HBO+/WO werk- en denkniveau, analytisch.
  • Kennis op het terrein van (technische) bedrijfskunde of HR
  • Ervaring met functiewaarding. Bij AWVN werken we met het ORBA
    functiewaarderingssysteem. Indien nodig kunnen we je hierin ondersteunen
  • Aantoonbare interesse en het liefst ervaring in de proces-/maakindustrie;
  • Technische affiniteit;
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling
  • Je bent doortastend en een verbindend gesprekspartner;

Wat bieden we jou?

Werken bij AWVN betekent voor jou dat we investeren in jouw werkplezier, vitaliteit en ontwikkeling. AWVN organiseert diverse interessante en leuke bijeenkomsten tijdens het jaar, zoals opleidingsdagen, webinars en een inspirerend jaarcongres. Daarnaast krijg je van ons uiteraard een mooi pakket aan arbeidsvoorwaarden:

  • Een salaris tussen de 3.600 en 7.500 euro bruto, inzetbaarheid en ervaring;
  • PKB-budget van 23,4%, boven op het brutosalaris, bestaande uit vakantiegeld, een dertiende maand, werkgeversbijdrage ziektekosten, werkgeversbijdrage PKB; in te zetten voor allerlei ontwikkel- en gezondheidsdoelen;
  • 30 vakantiedagen bij een fulltime arbeidsovereenkomst;
  • Een leaseauto;
  • Collectief opleidingsbudget;
  • De mogelijkheid om hybride te werken;
  • Thuiswerkfaciliteiten.

Is dit een baan voor jou?
Stuur dan je C.V. en een korte motivatie naar directie@happycapitalhrm.nl , we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Vragen?
Neem contact op met Annelies van Toledo 06 – 51803446 als het gaat om de procedure.

Maak direct een afspraak

  • Meer dan 30 jaar ervaring
  • Lange termijn en kwalitatieve oplossingen
  • Deskundig team in voorbereiding en uitvoering
  • Persoonlijk contact
  • Van medewerkers, ambassadeurs maken!